hírek
A TZMO a TOP 500 lengyel vállalat között
A legjelentősebb lengyel gazdasági, társadalmi konzervatív napilap, a Rzeczpospolita elkészítette a TOP 500 lengyel cég listáját. A lap által lehozott listán a TZMO SA a 143. helyezést érte el. A kizárólag lengyel tőkével rendelkező vállalkozás eme előkelő helye okot ad az elégedettségre, és alátámasztja a cég működésének eredményességét az egyre erősödő piaci versenyben.
A lista publikálását a Rzeczpospolita "sasmadarai" kísérik, a legeredményesebb cégeknek átadott díjak formájában. Cégünk sikerét egy kiváló csapat alapozta meg, a senior kollegák tapasztalata egyesült a fiatalok lelkesedésével, bátorságával és ismereteivel. Ez a díj megerősít minket abban, hogy jó irányban haladunk és bátran tekinthetünk a jövőbe. Az idei év még eredményesebb lehet, mert csapatunk minden egyes nappal jobban és jobban dolgozik, munkánk eredménye pedig látható – nyilatkozta Jarosław Józefowicz, TZMO SA igazgatóságának elnöke a díj odaítélésére reagálva.
A díjakat három kategóriában osztják ki: termelő, kereskedelmi, illetve a pénzügyi területen tevékeny vállalatok számára. Az idei évben a Rzeczpospolita kuratóriuma cégünknek TZMO SA – dinamikus expanzió titulust adta.
Cégtörténet
A TZMO cégcsoport sikere kiemelten jó példa arra, hogy egy lokális vállalkozás rövid idő alatt globális játékossá válhat.
A TZMO-csoport ma 51 vállalatnak a tulajdonosa, 7300 munkatárssal. A cégcsoport által képviselt márkákat – a Bella női intimhigiénés termékeket, a Bella Baby Happy pelenkákat, a Matopat kötszereket, a Seni inkontinencia termékeket vagy a bőrápoló Pollena Eva készítményeket – a világ egyharmadának lakosságát tömörítő piacokon értékesíti. Jelen van az EU országaiban, Kelet-Európa, Afrika, az USA területén és a Távol-Keleten is.
A tavalyi év a társaság számára – immár folyamatában – ismét azon évek egyike volt, amikor a holding erőteljesen javítani tudott eredményén. Árbevétele 15 %-kal nőtt, 2,44 milliárd złoty-ra. Adózás utáni nyeresége 65 %-kal (!) emelkedett az előző évhez képest, ami 237 millió złoty-t jelent. A vállalat útja az üzleti sikerekig azonban nem volt hétköznapi. Az 1951-ben életre keltett állami kötszerművek már a 60-as években exportált európai és afrikai országokba. A cég számára azonban a mérföldkövet az 1991-es év jelentette. Ekkor vásárolták ki a cégből az állami vagyont a dolgozók, az orvosi szakma és az egyetemi oktatótársadalom tagjai, s hoztak létre egy részvénytársasági formában működő vállalatot. Mint az később kiderült, ez azon kevés dolgozói privatizációk egyike volt, amely sikeresnek is bizonyult. A vezetői-dolgozói tulajdonlás ötletadója, Jarosław Józefowicz 1978-ban kötelezte el magát a TZMO mellett, három évvel később a cég elnöke lett. A privatizáció ezen formáját támogatta annak ellenére, hogy a 90-es évek elején az állami cégek határozott többségét egyszemélyes államkincstári gazdasági társaságokká alakították át, majd ezt követően kerestek számukra stratégiai befektetőket. A TZMO esetében ilyen befektetőt nem lett volna nehéz találni. A cég iránt érdeklődött a Johnson & Johnson és a Procter & Gamble is. Az elnöknek azonban sikerült rábeszélnie az akkori dolgozók 95 %-át a vásárlásra (közel 850 munkavállalót), de a sikerhez nagyban hozzájárult az orvosi-tudományos körök tagjainak bekapcsolódása is. Ma közel 1000 részvényese van a cégnek, találunk közöttük alkalmazottakat, orvosokat, tudósokat is.
A TZMO-t nem csupán eredményes működése és tulajdonosi köre, de globális jelenléte is kiemeli: a cég 10 országban invesztál, 16 országban vannak eltérő profilú cégei, 80-ban pedig kereskedelmi képviseletei. A TZMO már a cégalapítástól kezdődően fejlődni tudott a lengyel határokon túl is. A cég elnöke emellett rávetít azon tényre, hogy a dinamikus üzleti expanzió során minden egyes új piacon adódtak, adódnak a vállalat számára nehézségek. És minden piacon más és más jellegűek. Más gondokra leltünk a német piacon, amely önmagában nagyon jól szervezett és felosztott piac volt, más akadályokra az orosz piacon és teljesen másokra az amerikain. Az amerikai piaci helyzet barátságos, de csak az amerikai érdekeltségű üzletek számára. Atlantában a TZMO-nak kapcsolt vállalkozása van, amely tevékenységével a hosszú távú ápolásra szorulók intézményi szektorára fókuszál.
A TZMO-csoporthoz tartozó gyárak és logisztikai központok Oroszországban, Indiában, Németországban, Romániában, Ukrajnában és Magyarországon egyaránt a lengyel tőke jelenlétének kiemelt példái.
Holdingunk konzekvens módon részt fog venni az üzleti élet globalizációjában, és továbbra is harcolni fog az újabb piacokért. Ugyanakkor fejleszteni és tőkésíteni fogjuk társaságunkat azokban az országokban is, ahol már jelen vagyunk – vetíti elő terveit a cégelnök. A TZMO 2002 óta működik Indiában is, a világ egyik legnagyobb piacán, amely ország lakossága mára eléri az 1,25 milliárdot. A cég higiénés és egészségügyi ápolási termékeket előállító gyárat üzemeltet a távol-keleti országban, ahol 2014-re tervezi gyártókapacitásának bővítését.